Succeswens ARAG aan ‘Team Kuipers’
Londen, 10 juli 2021 – ARAG, partner van de KNVB scheidsrechters, lanceert aan de vooravond…
Sportmarketingbureau House of Sports heeft een lange termijn samenwerking gesloten met HYROX om deze internationaal succesvolle fitness race naar Nederland en België te halen.
Kansen voor de fitnessbranche en vitaliteits-programma’s
House of Sports kiest juist in deze moeilijke tijden voor de fitness branche, om een samenwerking met HYROX aan te gaan. De noodzaak en bewustwording omtrent gezondheid, vitaliteit en fitness zijn relevanter dan ooit. Fitness spreekt een enorm grote en diverse doelgroep aan en het HYROX-evenement sluit perfect aan op het trainingsprogramma van zowel duursporters als krachtsporters. De combinatie van 8 keer 1 kilometer hardlopen met 8 functionele fitness oefeningen maakt het uitdagend genoeg voor elite atleten (nationale of internationale atleten), maar is het daarbij ook toegankelijk genoeg voor de fitness recreanten.
Koen Hermens, partner van sportmarketingbureau House of Sports, ziet de kansen die HYROX biedt in de Nederlandse en Belgische markt: “We zijn door COVID-19 nog meer onze eigen sportieve prestaties gaan meten om deze via “social influencing” samen te delen. Dit leidt in toenemende mate tot “challenges” waar de ongebonden sporter ook graag in de sportschool en bij evenementen invulling aan kan geven. Wij anticiperen hierop door een lange termijn partnership met HYROX aan te gaan. Op de evenementen-kalender zien we ruimte in de koude en natte wintermaanden in Nederland en Belgie om deelnemers uit te dagen deze unieke fitness challenge aan te gaan. Het event, wat geheel volgens de RIVM-richtlijnen wordt georganiseerd, is toegankelijk voor een gemiddelde fitness-sportschool bezoeker met een actieve levensstijl. Het deelnemers potentieel is groot.”
Door het aansluiten en motiveren van sportscholen via HYROX work-outs en het aansluiten van een grote partners zoals PUMA, Warsteiner en Nightwatch, wil House of Sports HYROX landelijk onder de aandacht brengen. Ze hopen op deze manier fitness liefhebbers een trainingsdoel te geven en terug naar de sportschool te laten keren. Moritz Fuerste, medeoprichter van HYROX, ziet in House of Sports de ideale partner om in Nederland en België een sterke fundering te leggen: “Nederland en België zijn belangrijke markten voor HYROX met een rijke sportparticipatie cultuur, een grote fitnessgemeenschap en een mooi aanbod aan fitnesscentra”. Op www.hyrox.com/nl kan je meer informatie vinden over de fitness race en de geplande Nederlandse evenementen.