Succeswens ARAG aan ‘Team Kuipers’
Londen, 10 juli 2021 – ARAG, partner van de KNVB scheidsrechters, lanceert aan de vooravond…
De spelers van FC Utrecht spelen woensdag 24 april tegen Fortuna Sittard zonder het logo van de hoofdsponsor Zorg van de Zaak op de borst. In plaats van het logo prijkt voor een keer de naam van een mantelzorger op het shirt van elke speler. Hiermee benadrukt FC Utrecht samen met de hoofdsponsor het belang dat mantelzorgers zichzelf bewust of onbewust wegcijferen met de kans dat ze zelf gezondheidsklachten krijgen.
De spelers van FC Utrecht speelden woensdag 24 april tegen Fortuna Sittard zonder het logo van de hoofdsponsor Zorg van de Zaak op de borst. In plaats van het logo prijkte voor een keer de naam van een mantelzorger op het shirt van elke speler. Hiermee benadrukt FC Utrecht samen met de hoofdsponsor het belang dat mantelzorgers zichzelf bewust of onbewust wegcijferen met de kans dat ze zelf gezondheidsklachten krijgen.
Tijdens deze bijzondere actie, die onderdeel is van de mantelzorgcampagne van FC Utrecht en Zorg van de Zaak, dragen vijf spelers de naam van een mantelzorger die ze een aantal weken geleden bezocht hebben. De rest van de spelers dragen namen van mantelzorgers die de afgelopen weken een hulpvraag hebben ingezonden via de campagnewebsite www.oprechtutrecht.nl/mantelzorg. De mantelzorgers zijn, ieder met hun persoonlijke verhaal, terug te vinden op de website.
FC Utrecht en Zorg van de Zaak voeren sinds eind maart samen campagne om de problematiek rondom mantelzorg meer bekendheid te geven. In totaal worden op 24 april 50 mantelzorgers met introducé uitgenodigd bij de wedstrijd tegen Fortuna Sittard. Zij worden speciaal voor deze gelegenheid toegezongen door zanger René Schuurmans met het lied ‘Laat de zon in je hart’.
Voor een geselecteerd aantal mantelzorgers en hun introducé ligt er een VIP-ticket klaar. “Een mooie gelegenheid voor hen om zich te ontspannen, want het blijkt dat mantelzorgers zichzelf vaak vergeten. Werk en zorg voor een ander krijgen bijna altijd prioriteit. Een op de acht werkende Nederlanders is mantelzorger en loopt tegen allerlei problemen aan,” aldus Dorothee van Vredenburch, CEO van Zorg van de Zaak Netwerk. “Met Oprecht Utrecht willen we hen helpen en van juiste informatie voorzien. Zo organiseren onze specialisten een mantelzorg-workshop met als doel de mantelzorgers beter te begeleiden in de hulp die ze bieden, zonder dat ze aan zichzelf voorbij gaan.”
Met een provinciebezoek eind maart trapten FC Utrecht en hoofdsponsor Zorg van de Zaak de mantelzorgcampagne af om aandacht te vestigen op de problematiek rondom mantelzorgers. Selectiespelers van FC Utrecht trokken met stafleden en medewerkers van de club de provincie in om mantelzorgers voor één dag te ontlasten.